Rabu, 19 Ogos 2009

Kenalan Baru - Pn Nasibah



Projek "ZAKATON" Kempen mengumpul Dana Pembangunan SRIAB masih nil??? Siapalah yang boleh membantu kempen ini. Edaran yang disediakan berhubung perkara itu diedarkan kepada ibu bapa semasa Kursus Keibubapaan pada 18 Julai lalu, tinggal tanpa tindakan susulan. Tiada respon daripada yang mendapat pamplet tersebut, kecuali seorang yang memberitahuku bahawa ia telah bank in kan wang zakatnya.
Di sekolah, sekeping brosur pun tiada, inikan pula nak tolong edarkan..apabila tiada yang beranisiatif, dan tiada yang proaktif, maka kempen hanya tinggal kenangan. Itulah hakikatnya, nampaknya tuntutan untukku menjadi tulang belakang untuk menggerakkan kempen ini, terpaksa kugagahi.
Alhamdulillah, Hari ini aku memulakan langkah. Hanya beberapa minit berbual melalui telefon, kutemui puan Nasibah yang begitu mesra di rumah banglownya yang tersergam indah di puncak bukit. Syukurku kepada Allah memudahkan perjalananku walaupun bersendirian. Ya Allah berikanlah aku kekuatan dan ilham untuk menyediakan paper work yang boleh meyakinkan penderma. Semoga kenalan baru ini dapat menghubungkanku dengan dermawan berjiwa murni dan tulus InsyaAllah.

"Seseorang itu tidak boleh berasakan dirinya lebih hebat dan pandai daripada orang lain, sebaliknya perlu saling menghargai antara satu sama lain. Ini kerana pada akhirnya, apabila menilai semula diri sendiri seseorang itu akan mendapati dirinya tiada apa-apa berbanding dengan kuasa Allah."

Tiada ulasan: