Sabtu, 15 Ogos 2009

DOA RESTU untuk ILMI



Menghampiri waktu zohor tadi...di pondok yang hening ni,sempatku bermunajat kepadaMU ya Allah, khas untuk ILMI Nadhrah yang baru memulakan peperiksaanya. Kupanjangkan doa restuku kepadanya dengan izinMU.Ku sentiasa bayangkan dia di depan mataku sedang menjawab soalan-soalan peperiksaan dengan mudah dan tawaduk.
"Ya Allah, terangilah cahaya pada hati Nadhrah dengan cahaya hidayatMu, sebagaimana Engkau terangi bumi dengan cahaya matahari Mu, dan bukakanlah pintu kemenangan kepadanya dengan kemenangan yang dekat , wahai Tuhan yang Maha Pemberi keputusan, wahai Tuhan yang Maha Mengetahui.
Ya Allah, Keluarkanlah ia daripada kesamaran dan muliakanlah dia dengan cahaya kefahaman, dan bukakanlah kepadanya pintu-pintu ilmu, dan hiasilah dia dengan akhlak yang baik dan sopan santun, dan jauhkanlah dia daripada kemungkaran akhlak, perbuatan hawa nafsu, dan penyakit, dengan rahmat Mu Tuhan yang Maha Pengasih dari segala yang lain yang mengasihani. Selawat dan salam kepada junjungan besar Nabi Muhammad SAW, keluarga dan para sahabat baginda"

Tiada ulasan: