Selasa, 27 Julai 2010

Bila IBU/tokMA lari dari RUMAH??


Catatan ini, mungkin tak dipaparkan jika IBUtu sebenarnya tidak melarikan dirinya dari rumah!!Hei, biar betul!!! selalunya yang bayak kedengaran dan dipaparkan dalam dada-dada akhbar ialah anak-anak yang melarikan diri dari rumah. Betul ni,ini cerita benar... ibu moden atau nenek degil agaknya, ambil kunci kereta cabut lari, selepas satu malam bemalam...Cabut lari bukan dari rumahnya, tetapi daripada rumah anaknya ke rumahnya sendiri. Itulah pandai-pandai -siapa suruh kidnap ibutu atau tokMa tu dari unit emergency hospital ke rumah sendiri, walaupun orangtua tu takmau atau tak bersedia dibawa ke destinasi lain selain rumahnya sendiri!!!!
Itulah realiti yang berlaku pada hari Isnin 26 Julai 2010. Peristiwa yang ditakdirkan berlaku, yang pasti banyak hikmahnya. Selepas sahaja selesai menghadiri kelas dewasa BA, Ibu itu dengan penuh yakin, membawa kereta bersendirian untuk menziarahi kawan yang kemudiannya menjadi besannya. Kebetulan di HUKM hari tu,amat sukar untuk mencari parking kerana kebanjiran orang ramai untuk menghadiri hari kesihatan keluarga dengan pemeriksaan kesihatan percuma oleh pelajar-pelajar HUKM sendiri. Alhamdulillah dapat sahaja parkir selepas menunggu lama, bergegas keluar untuk pergi ziarah. Beberapa kaki menapak selepas sahaja memanjat tangga daripada tempat parking ke pintu utama,tiba-tiba seluruh kaki kiri menjadi kejur, hanya beberapa langkah dapat diterjah, kemudian menjadi amat payah dan sakit untuk berpijak..."lahaulawala quwataillah billah" Allah itu amat mengasihi..ramai sahaja yang menolong, meminjamkan kerusi roda, menolak ke unit kecemasan, berjumpa doktor dan mengambil ubat. Malah doktor yang memeriksa pula kebetulan kawan Dr Yin, semuanya menjadi mudah Alhamdulillah.. Dr D datang, dengan teksi dari HUM, membawa pulang. Usaha untuk membawa ke Klinik X RAy, menjadi bungkam kerana semuanya masih belum masa beroperasi...Dr E, tiada kesempatan untuk membuat temujanji peperiksaan di HUM ?? (tak ingat termnya) di hospital tempat kerjanya atau memang ada hikmah di sebaliknya, kerana ketentuan takdir itulah yang terbaik untuk semua insan kerdil dan dhaif ini...bersambung

2 ulasan:

sherry berkata...

interesting ni...cepat sambung..!

sSalmi sAgil berkata...

nak tau di rumahni sorang diri.. bila duduk beroda,(nasib baik ada kerusi beroda) bila berdiri terpaksa bertongkat...dibeli semasa nak serah kerusi roda.