Khamis, 10 September 2009

MEMBURu LAILATUL QADAR


Idaman lelaki lelabah ini untuk menguasai kemuncak menara ini akhirnya tercapai, setelah beberapa kali perubaan beliau gagal di samping kawalan ketat. Didorong oleh keazaman dan kesungguhan yang begitu tinggi akhirnya beliau mencapai kepuasan sendiri dengan berjaya menawannya. Denda memanjat menara tanpa kebenaran dengan kompaun 2 ribu ringgit adalah tiada apa-apa kerugian bagi beliau.....yang penting idaman tercapai, kepuasan dikecapi!!!

Ramadhan Karim alMubarak dengan janji pasti hadiah lailatul qadar...adakah kita tiada idaman dan kesungguhan untuk mencapaianya??. Alhamdulillah kita telah diberi kesempatan 20 hari untuk melaksanakan ibadah puasa dengan pelbagai ganjaran
berganda dengan segala amal ibadah yang dilaksanakan dengan ikhlas kerana Allah.10 hari lagi masa diberi jika umur masih diberi nikmat kepada kita. Sudah pasti, hadiah pasti ini daripada Allah dan PASTI untuk mereka yang terpilih dan disukaiNYA sahaja untuk menerima ganjaran tersebut. Macamana untuk menjadi orang istimewa dan terpilih untuk menggapai hadiah tersebut, jika kita insan biasa, tanpa berusaha bersungguh-sungguh untuk menggapainya??

Tiada ulasan: